perjantai 20. elokuuta 2010

Arkioppimisesta vielä

Koululaisjumalanpalveluksessa aamulla pappi puhui yllättäen arkioppimisesta. Eihän hän tuota sanaa käyttänyt, vaan viittasi taitoihin, joita opimme ystäviltämme ja muutenkin sosiaalisissa suhteissa.

Eilen tulin teeveen ruokaohjelmaa laiskasti katsellessani ajatelleeksi sitäkin, kuinka suuri osa ruuanlaittotaidostakin opitaan informaalisti omaksuen muilta virikkeitä ja omia sisäisiä malleja rakennellen yksilöllisesti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti