Teetin opiskelijoillani ryhmätyötä kristillisistä kirkkokunnista. Kun yksi ryhmä esitteli omaa työtään luterilaisesta kirkosta, he mm. väittivät, että luterilaisilla ei ole piispoja. Irja Askolastakaan ei ollut kuultu. Taas kerran sain tärkeän muistutuksen siitä, että ydinaineksen hallintaan kuuluu myös ihan perusasioita, kuten sellaisia, että luterilainen kirkko on maailmalla aika pieni ja että katolisia taas on enemmän. Ja että luterilaisuus on juuri tämä Suomen pääuskontokunta.
Autenttisuutta saa varmaan hakea aika kauan, jos yrittää viritellä keskustelua opillisisten erojen hienosyisistä vivahteista.
Opinkohan itse tästä mitään? Toivottavasti.
Harjoitustyö
-
Viimein näyttää siltä että sain kuin sainkin raavittua tämän kurssin
kokoon, vaikkakin n. 2kk myöhässä. Harjoitustyön laitoin juuri
sähköpostilla koulutt...
15 vuotta sitten
