Lorem ipsum -tehtävästä oli hyötyä. Ensinnäkin tuo on tavattoman helppo tapa luoda PDF-dokumentteja. Esimerkiksi koulun markkinointityöryhmässä olisin siitä tiedosta tänä talvena hyötynyt.
Hetken kyllä kesti, ennen kuin hoksasin, minne olin dokumenttini piilottanut. Täytyy miettiä kansionhallintaa. Lähetin tiedoston myös sähköpostiini. Ohjelmassa oli yllättävän helppokäyttöinen piirrosohjelma.
Spreadsheet-ohjelman hallinta oli työlästä, koska en ole koskaan aiemmin kokeillut exceliäkään ihan kunnolla. Sain summatoiminnon lopulta toimimaan haluamallani tavalla (summat täsmäsivät alkuperäisiin) ja euron merkkikin löytyi, mutta hirveän hankalasta paikasta. Luultavasti senkin voisi jostain valita oletukseksi? Heräsi epäily, että teen tämän varmaan liian hankalasti. Linkistä näkee, että muotoiluni ovat hapuilevia. Nyt kuitenkin jossain määrin tiedän, mitä teen.
Haluatko vilkaista ensimmäistä taulukkolaskentayritystäni? Älkää naurako! Tai naurakaa vaan. Tunsin kuitenkin oppineeni jotain oikeasti.
Miten spreadsheetia voisi fiksusti käyttää laskemaan koepisteistä prosentin mukaan arvosanan? Tätä alan miettinä seuraavaksi. Jos jollakin teistä on valmis muokattava pohja sellaiseen, niin jakakaa mielellään kanssani (maoilink ja miukumauku gmailissa!!!).
Picasa odottaa vuoroaan. Koska en omista edes kännykkäkameraa, muusta digikamerasta puhumattakaan, ovat kuvankäsittelytaitoni ja muukin tähän liittyvä yhtä alkeellisia kuin laskentataitoni. Huoh. Nyt pitää välistä tehdä muitakin töitä - koeviikolla on lukiossa tavallaan aikaa ja tavallaan ei.
Harjoitustyö
-
Viimein näyttää siltä että sain kuin sainkin raavittua tämän kurssin
kokoon, vaikkakin n. 2kk myöhässä. Harjoitustyön laitoin juuri
sähköpostilla koulutt...
15 vuotta sitten

Ai niin, ylä- ja alatunnisteista sen verran, että ensin erehdyin kokeilemaan alaviitteen tekemistä. Sekin on muuten ihan kelvollinen toiminta, viite ilmaantuu tekstin sivuun.
VastaaPoista